söndag 31 juli 2011

Hej, jag heter Fjutt.. snart 8 år

En kort beskrivning på mig... För er som inte förstår, men för er som förstår bättre..

Alex Nilsson heter jag egentligen, men mamma o pappa kallar mig fjutt.. jag gillar det inte egentligen men svarar ändå när dom ropar fjutt så dom blir nöjda :)

Jag tecknar jättebra och förstår tecken ännu bättre men... nu tycker jag att jag pratar så himlans bra så jag inte behöver teckna. Men det finns en del dövöron (typ, mamma o pappa) som inte alltid hör vad jag säger eller inte förstår helt enkelt, och dom tvingar mig att använda tecken ändå ibland. Det gillar jag inte, men vad gör man inte för att föraldrarna ska bli nöjda..

Jag älskar att sjunga, den som sjunger med mig älskar jag med.. vem som helst är välkommen till allsång med fjutt.

Jag älskar även att kramas o pussas.. meeen inte att främmande människor ger mig en klapp på axlen eller ett kill på magen, jag är nämligen inte överförtjust i beröring.. men det är helt okej bara JAG vill själv.

Om man pratar med mig och jag kanske inte känner för att ha en lustig dialog med en kul typ så skriker jag gärna högt och ljudligt bara för att tröga kuliga typer ska förstå att dom kanske inte alltid är så kuliga som dom tror... låt gärna mig bedöma själv om ni är en kul typ eller ej, och JA, jag meddelar er läget på plats!!

Djur(!!!!) är inte välkoma i min närhet då jag inte har förstått det gulliga med dom... en blöt tungkyss av en hårig jätte med 4(!!) ben som dessutom tar sig friheten att oftast flyga på mig så jag ramlar :(( Min elaka mamma tvingar mig dock att gå in nån form av "hundterapi" hos hennes kompis Lina som har skaffat en JÄTTE stor hund. Lina var även min kompis innan, men nu är jag tveksam då Lina inte har förstått att jag endast gillar Benny (hennes andra hund) som är mindre och mesigare än mig. Mamma har dessutom markerat för Benny att det inte är okej att hoppa upp i soffan när jag är där genom att nästan peta ut ett öga på honom. Jag blev superstolt över henne men kunde aldrig riktigt förstå varför hon blev så ledsen och bekymrad över det. Ja, ja... jag kommer nog att vänja mig vid jättevovven med nån dag.. Mormors hund är ju en jätte och han är rätt så okej :))

Jag älskar att åka båt, jävlas med mina föräldrar tills dom blir sådär häftigt galna, springa ut på vägar och dessutom bli jagad av mamma eller pappa på köpet. Jag älskar även mina assistenter men.... jag har träffat tjejen i mitt liv.... MATHILDE <3 Hon är en riktigt gullig tjej!!! Allt hon gör känns så rätt på något vis.. jag lyssnar på henne och gör som hon säger, pappa har nämligen förklarat att det är så man gör när det känns rätt!!

Så enkel är JAG :) Ibland är det enkla väldigt svårt att förstå för den som komplicerar det enkla..

puss o kram Alex (fjutt) Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar