onsdag 27 april 2011

När vänder vindarna åt mitt håll?

Det är mycket gnäll i denna blogg just nu.. Kanske skulle döpa om den till fiasegna.gnällblogg.com

Vi börjar med det bra:
Båten är snart i sjön och det fixas och donas med den på all ledig tid :) Det diskas båtporslin och båtbestick. Man börjar tänka på vad man ska fylla båtskafferiet med och båtkaffet är inköpt. Var på fyndlagret idag och "fyndade" lite saker till älsklingen (båten). Duk (limegrön), underlägg(limegrönt), stora värmeljus, ljusfat med tillhörande vitt blockljus, tandborstar och KOKKAFFE :)) Fru Larson har även fått en liten makeover nu i vår... Ny matta överallt inne, omklädd soffa, nya gardiner och ny toalett. Inte en såndär mulltoa utan en riktig toalett, och det är LYX i allra högsta grad i båten.. den tar inte lika mycket plats som en mullis och man sitter skönare, sen kan man framför allt sitta längre på den vid behov utan att få ont i röven enligt min make. Jag får nog testa nån dag.. sätta mig där för att få lite lugn o ro, en kvart eller så, sen får jag se om jag får ont eller inte.

Mindre bra:
Apropå ont.. jag har ont själen, hjärtat och magen..
Magen har en förklaring som kallas stress men själen och hjärtat är det lite värre med. 4:e kvällen denna vecka som fjutt får tokutbrottet och blir jättearg.. slåss, slåss skriker rakt ut.. inte gråtskriker utan bara skriker.. han är inte nöjd över något och kan inte tala om det så då skriks det i högan sky i stället. Han är nog inte nöjd med sina föräldrar, han undrar nog hur man reklamerar sin mamma som inte orkar ta en ordentlig fight med honom.. med fight så menar jag att jag typ har gett upp att ens argumentera med honom.. bryter ihop och gråter en skvätt i stället.. När ska det vända??? Kan det inte bara få vara bra i 1 hel dag, eller 1 hel timme vore inte heller så tokigt. Jag har verkligen världens tålamod med honom normalt sett, men nu för tiden så orkar jag ingenting!!! Det är nog det värsta tror jag, att känna sig så orkeslös, trött, lipig som en barnrumpa och att all energi är som bortblåst.. Det är ett nederlag för mig som mamma att tappa orken och viljan men jag hoppas att den kommer och knackar på snart igen för att hoppa in i mig och stanna kvar.

Dåligt:
Benny är dålig.. Benny är min vän Linas hund.. Han har fått en brorsa på äldre dar och nog blivit lite stressad över det. Det går bra och dom är polare och halvgillar varandra, men det kan vara stressande ändå för en Benny att få en bror och 4(!!) nya polare som grannar... Han har fått några krampanfall nu och det kan vara epelepsi eller nåt med njurarna.. vad ska man säga som Lina sa idag: Vilket ska man hoppas på att det är... för inget utav alternativen är bra.. Värken i hjärtat blir inte bättre...

Nu är det tid för vindarna att vändas åt mitt håll... men det finns alltid dom som har det värre, så nu rycker jag upp mig och tar mig i kragen!! Jag har det väldans bra egentligen, men tyvärr så glömmer man det ibland.. Påminn mig gärna nästa gång jag beter mig som en BF...

Puss på er alla solochvårare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar