onsdag 6 april 2011

Mitt liv i 2 alternativt 3 månader framåt

Nu är det dags för det stora vårruset. Vårruset innebär att man ska gå ner minst 10 kilo till midsommar, och det är en idé som jag kom fram till i helgen. Jag delade den tanken med resten av familjen och ingen protesterade (jag förstår ingenting). Ny kost, ny syn på livet, schema över promenader, träna osv. Känns bra just nu men jag antar att verkligheten kommer ifatt mig så småningom.. Typ när det regnar och promenaden ska avklaras, eller när helgen kommer och ölen lockar... men det finns ju vin :))
Det nya gymmet på jobbet har invigts idag och vår hälsoinstruktör Helle var på besök dagen till ära, jag måste bara säga att där har vi en fit tjej i sina bästa år!!! Helt underbar syn på saker och ting och jag antar att det är därför hon jobbar med det hon gör.. en inperationsmänniska i högsta grad!! Sen pratade jag och några jobbarkompisar om vikt och träning osv. och då visade det sig att en underbar Louise absolut kan hjälpa och stötta mig på denna långa leriga -10 kilovägen :)) Hon sa att jag förmodligen kommer att hata henne, skrika åt henne, spy på henne och skälla på henne... och det kommer jag nog, men jag kommer nog även att förlåta henne till midsommar.. när mina -10 kilo är ett faktum! Vem kan avsky en underbar Louise som älskar att hjälpa till... inte jag ialla fall :))

Puss på er alla onsdagsflötare

2 kommentarer:

  1. Jag hänger med på din väg...
    Har har en sisådär 6-8 kilo som flög på mig när jag slutade röka (fattar inget)
    Så jag peppar här från Grythyttan, så peppar du hemifrån :)

    SvaraRadera
  2. Ann-Sofi, dela med dig med ditt mat och promenadschema ;) så hakar jag på din väg. Kanske att den blir lite lättare tillsammans?

    SvaraRadera