fredag 8 april 2011

Jag vann!

Igår när vi satt på tåget hem så sitter min chef och läser sina mail och så säger hon.. DU VANN! Va, vad vann jag säger jag frågande och tänker... har jag tävlat i något som jag inte vet om själv?! Just det, invigning av det nya gymmet och lite lottodragning slutade med att jag vann 2:a pris och ett par gåsavar väntar på mig på jobbet :) Jag blev SUPERHAPPY!! Ett komplement till mitt nya sunda liv hahaha..Tack för stödet ang. detta och jag delar hemskt gärna med mig av mitt schema, framför allt så vill jag dela med mig att kilorna har blivit färre.. inte mycket, men -1,7 och det är kanon!!
Schemat ser ut såhär: Snabb promenad alternativt annan träning 60 minuter om dagen. Den tiden har alla har jag kommit fram till :)) När det gäller matbiten så undviker jag kolhydrater och socker, men jag använder framför allt mitt sunda förnuft. Jag vill nämligen inte att det ska vara tråkigt med dieten så det kan fuskas lite på helgen. LITE...

Till något helt annat
Det var storm i Sthlm igår, och för den som har missat det så är det bara att gå in på aftonbladet och läsa om konsekvenserna med den.
Tågen var försenade söderut och norrut så var dom inställda då herr storm lyckades slå ut elförsörjningen i Hagalund (där bor tågen som ska utgå, eller vila). Vi kom iväg cirka 2 timmar senare än planerat och tåget som vi skulle åka med hade 5 vagnar i stället för 12(!!). Det innebär självklart att det blev enorm platsbrist och folk fick stå överallt. Vi fick platser i Bistron på tåget så det var skönt, men många fick stå.. Med det vill jag säga att jag beundrar alla människor som var med om det här. Jag hörde inte en enda person gräla, gnälla eller dyligt. På tåget var stämningen på topp och folk skrattade och skojade. Äh, vi tar väl och skålar på att vi får tillbringa några extra timmar ihop var det nån som sa :)) Tågvärden dansade förbi resenärena på tåget och log och sjöng. Vem kan inte "gilla läget" när stämningen är på topp. En eloge till alla som höll humöret uppe och en bukett rosor till personalen på tåget. En tanke till alla som inte kom hem och till alla som jobbade hårt för att hjälpa dessa resenärer till rätta.

Puss på er alla monsterdiggare

1 kommentar:

  1. Måste faktiskt säga att jag är überförvånad De Luxe över att Bläbladet och Ljugarpressen inte skyller stormen på SJ. Annars brukar det mesta vara "SJ:s fel"...orkaner, snöfall, jordbävningar, finanskriser....

    I övrigt - fin blogg, syrran!

    SvaraRadera