tisdag 10 maj 2011

Det finns överallt

Det finns saker här i livet som jag skulle klara mig bra utan.. eller också inte, för det kan ju vara rätt så lärorikt och intressant med. Jag pratar om något så enkelt som Hyckleri! Man kan även kalla det för missnöjdsamhet, svek, avundsjuka eller pur elakhet. Jag kallar det hyckleri, men ni får själva välja ordval. Jag kan också vara lite hycklig av mig, men för det mesta så säger jag nog ändå vad jag tycker och lägger fram det (hoppas jag) så att det inte sårar allt för mycket. Det finns ju sätt och det finns ju SÄTT menar jag..  Det är inte alltid man kan säga till folk vad man tycker eller känner för att man vet att det sårar, vid sådana tillfällen så kan jag hyckla en aning i stället faktiskt.. man vill ju inte göra någon ledsen pga att man inte tycker lika. Tro mig, hyckla är inget jag rekomenderar alls... men ibland så är det ett nödvändigt ont. Vi alla hycklar någon gång men som vanligt så är det inte många som vågar stå för det. Grejen med mig då... det är att JAG hellre tar sanningen, men det är JAG det. Jag anser att jag blir en bättre människa om folk påpekar mina brister så jag får en chans att tänka till. Det är kanske inte alltid så lätt att ta, men jag kommer över det och förlåter.. det är jag nämligen väldigt bra på. Idag så kännde jag mig "hycklad" på ett sådär fult sätt.. och det sårade mig nåt så in i bängen vill jag lova! Det var av en person som jag inte trodde det om.. men jag kommer väl över det med om jag får min förklaring, och tro mig, det var något jag krävde. Den kommer nog så småningom antar jag och det var en himlans tur att jag åkte iväg och träffade min saknade vän en stund så jag fick annat att tänka på. Jag räknar ner lite internt och hoppas att det inte blir som vi tror gumman... men en vit ros för varje fel vi har är inte så illa pinkat!

Go kväll alla hycklare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar