tisdag 3 maj 2011

Skulle helt klart kunna tänka mig..

..Ett liv i rikedom..
Men vem fan kan inte det hahaha.. Nåväl, jag är rik på kärlek i alla fall men det hjälper inte mig att få mig en ny soffa, nya matsalsmöbler eller en ny bil. Jag har märkt tydligt hur olika man värderar saker i ett förhållande, i alla fall i vår lilla familj. Jag vill ha en ny soffa, soffbord, matsalsmöbler till vårt hem. Jesper vill ha nya grejer till båten, tex. ny lack på båten, nya säten i båten, nya mattor i båten, ny soffklädsel i båten, ny toalett i båten osv. det tar inte slut där utan det hittas alltid nya ideér varje dag. Missförstå mig rätt, jag vill också ha alla dessa saker till båten då vi trots allt spenderar cirka 20 nätter om året i den. Men....de andra dagarna spenderas faktiskt hemma här i näckströmskvarteret!! När våren knackar på dörren så glöms liksom huset, trädgården och mina drömmar om ett fint hem bort.. Jag kan inte påstå att han bryr sig så mycket om mitt "tjat" i annat fall heller, men då lyssnar han i alla fall med ett halft öra och låtsas vara nyfiken på vad jag tycker. Han kan till och med gå med på att åka och titta på det jag efterfrågar, och verka vara väldigt engagerad och ha en åsikt... men sen är det tvärstopp!!! Då har vi tittat en gång, han har visat sitt intresse och då pratar vi inte om det mer!
-Det kostar faktiskt rätt så mycket Fia... det är ju inte billigt med nytt... det har vi inte råd med..

Meeen... vi hade råd att lacka om båten, klä om dynorna i sittbrunnen och soffan i båten, ny toalett, ny matta på golvet, ny tv i båten, nytt kapell... och jag vet inte allt! Det kostade nog billigt tror jag.. eller???

Men man prioriterar olika helt enkelt, jävligt olika!!! Om jag är trött på det? JA, det är jag! Jag är trött på att det tystas ner, inte pratas om vad jag vill ha.

Sen har vi ju det där med trädgården..
Jag vill: Ta bort alla buskar och träd, ta bort rabbatterna och lägga sten så man kan ställa en fin kruka med en blomma i, fixa en ny sandlåda till fjutt, måla uthuset och altanen...
Vi har: Inte gjort ett jävla skit sen vi flyttade hit!

Så här kan det se ut i en helt vanlig, ovanlig familj :) Men vi är rika på kärlek, vi har tjänat ihop en hel förmögenhet på det. Kolla bara in bilderna på mina underbara familj, det är ju lätt att förstå varför vi är så rika på det vi är bäst på.. älska varandra :))

Puss på er alla tisdagsfisare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar