onsdag 4 maj 2011

Pool (aren)

Idag hade vi en pooldialog jag och min make. Vi har sagt att vi ska skaffa en större pool till Fjutt då han älskar att bada.. ni som följer bloggen vet hur bra vi är på att prioritera olika, men vi är faktiskt helt överens om att införskaffa en ny, större pool till lillfisen. Helen ringde mig och frågade om jag ville köpa deras bättre begagnade pool som dom köpte förra sommaren till barnen för dom ska bygga en ny (riktig) hemma i deras trädgård. Hon sa ett bra, bra kompispris och jag lovade att ringa min älskade make för att kolla med honom med.. jag berättade detaljerna man behöver veta för Jesper.. 3 meter i diameter, reningsgrej, klorgrej och ett superbra överdrag till den då man inte använder den. Sen kan man även välja djupet på poolen själv vilket är toppenbra eftersom vi har en fjutt... Han svarade genom att fråga lite och hmm...ade sig om ditten o datten för att senare svara att: Det är nog kanske ingen dum idé gumman!! Bra svarade jag, för du får nämligen betala den.... tyst..tyst.. tror du inte att den är för stor då, frågar han sen... okidoki svarar jag, då sk***r vi i det då och tar en annan.. Nej men nu ska vi prata om det här Fia, kontrar han med. Ja, jag har inte råd säger jag... jag har köpt nya däck och betalt vår bröllopsfirarresa... DU får betala. Okej, vi tar den svarar han!! Du har ju trots allt inte fått den där... soffan.. bordet.. hmm hmm...

Jag vann!!!! 1-0 till mig (idag i alla fall)

Puss på er alla pool(are)

1 kommentar: