fredag 19 augusti 2011

Äntligen..

... så börjar skolan!!! Tack gode gud.. Det är ju hög tid nu efter så mååånga veckors ledighet för barnen. Sommarlovet är ju underbart på alla sätt o vis, men va fan.. man är faktiskt rätt så trött på orutinerna man skapar kring barnen på sommarmånaderna. Som alltid så använder jag "man" uttrycket, och med det så menar jag som vanligt MIG givetvis + alla dom som vågar erkänna att även "mitt" barn kan vara jobbigt ibland ;)

Sommarlov= Sol, bad, picknick, leenden, glädje, båtliv osv

Men det medföljer även lite.. evigt tjatande, regn alldeles för ofta, engångsgrillar som bara glöder på en liiiten del av ytan, evigt tjatande om bad o båt även när man inte har riktigt tid, dagsutflykter på en dag när fjutt är på dåligt humör, försöka aktivera barnen, evigt tjatande om att få bada i poolen även om det regnar o är kallt ute...

Som sagt, rutiner och skola är alla föräldrars (och barns) räddning.
När jag sa till Alex att taxin kommer och hämtar dig på måndag för att ta dig till skolan så blev han SUPERHAPPY :) Glädjen o lyckan över att få träffa alla sina vänner och underbara lärare är total.
Så nu står jag helhjärtat ut med det eviga tjatet om alla frökars namn och efternamn, alla elevers namn och allt man gör i skolan.. bad, gympa, skogen, leka, matasalen osv. Det lilla eviga tjatet om skolan är som ljuv musik i mina öron.. det värmer en fjuttmammas hjärta att längtan och förväntningarna hos en liten skolkille kan vara så stor.
Men det är klart.. med den underbara personal så förstår jag honom :))

Nu har vi soffhäng på hög nivå efter ett regnigt besök i lekparken med bästisen Max, och sen blir det kortis hela helgen för fjutt. Det innebär lite kvalitetstid för oss, då är det tvåsamheten som sätts på första parkett!!

Puss o kläm alla pluggisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar