tisdag 16 augusti 2011

En helg som inte går av för hackor!

Helgen på sjön har varit toppen :) Åkte till Marek och lämnade fjutt till farmor och farfar för att sedan åka vidare på festligheter i Malexander. Jenny o Lina kom lite senare med bil, men sov över i vår båt förstås. Kvällen blev som jag hade förväntat mig o lite till. God mat, fina, glada o fulla båtpolare, en brasa, två gitarrer, två som kan spela, ingen som kan sjunga men alla sjöng ändå. Ja, vad mer kan man vänta sig när man hamnar i ett gäng härliga människors sällskap.
Lördagen började inte så bra, men 1 ipren senare så kom även jag igång. Stolar längs hela gästbryggan, solen som steker, en skål här och en skål där :) Lite bad med förstås.. vi gick ut ett gäng o badade i det varma vattnet som inte va så varmt... men det va kallare i luften då så vattnet blev varmt helt enkelt. Kul va det då en 50 + are började stå på händer o göra kullibyttor i vattnet sådär som man gjorde när man va yngre. Det är drag i den kvinnan vill jag lova, det var säkert drag i den groggen hon drack innan med...
Sen var det att göra mat o bege sig vidare för att dansa på stolar o digga tysk klapparmusik, hur kul som helst.. fram till kl 21 o febern kom ikapp mig igen... men, det var roligt innan vill jag lova!!
Söndagen blev som väntat med, hämta fjutt i Marek, äta svärmors goda mat, plocka kantareller o åka hem. Hellyckad helg!!!

Nu sitte jag här.. lite hängig och MÅSTE ut o valla min son lite i lekpareken.. Jag vill inte, men han behöver komma ut o solen skiner ju.. Jag önskar innerligt att jag inte ska behöva säga åt vissa hur saker ska se ut kring allt, men om det inte räcker med en gång så tröttnar jag o gör det själv... Tråkigt, tråkigt..

Ha en underbar dag alla svampplockare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar